8 Ocak 2015 Perşembe

Demir Miro'nun sergisinde

Sakıp Sabancı Müzesi benim sevdiğim, 'iyi ki var' dediğim bir müzedir. Daha önceden Monet'in ve Anish Kapoor'un sergilerine gitmiştik Demir'le. İlkinde kangurunun içinden etrafı ve resimleri merakla izlemişti. İkincisinin saatini ayarlayamamıştık; uyku saatine denk geldiği için uyumayı tercih etmişti. Bir süredir Joan Miro'nun sergisine de gitmek istiyorduk. Turkcell Platinum Pusetli Anneler Günü etkinliğini duyduğumda Demir için güzel bir deneyim olacağını düşündüm. Geçen hafta cumartesi günü etkinliğe katıldık. 

Demir'le önce Kış Bahçesi'nde eğitmenlerimiz, diğer anneler ve çocuklarıyla tanıştık. Eğitmenlerimiz Miro ile ilgili kısa bilgiler verdikten sonra Miro'nun resimlerindeki kuşlar, yıldızlar, güneşler ve kedilerden esinlenerek bu şekilleri kağıtlara yapıştırarak resim yaratma etkinliği yaptırdı. Ardından hep birlikte sergiyi dolaştık. Çocukların ilgisini çekebilecek birkaç tablonun ve heykelin önünde bunlarla ilgili sohbet ettik. Çocuklar eğitmenlerinin söylediği şekilleri ve renkleri tablolarda buldular. Sonra Kış Bahçesi'ne dönüp parmak boyalarla resim yaptık. Demir genel olarak ilgili ve keyifliydi, ama bazen itiraz ettiği  ve söylendiği de oldu. Yaptığımız resimleri ve katılım sertifikamızı alarak etkinliği bitirdik. 


Etkinlik sırasında sadece bazı eserleri inceleyebildiğimiz için ben sergiyi tekrar dolaşmak istedim. Bu sefer rehberimiz Can'dı. Biz etkinlikteyden sergiyi detaylı gezme fırsatı bulduğu için bize anlattı Miro'nun eserlerini. Neredeyse bir Sabancı Müzesi klasiğimiz haline gelmiş olan, deniz manzarasını arkamıza alarak çektiğimiz aile fotoğramızı da çekip müzeden ayrıldık. 

Gezimiz sonrasında benim izlenimlerim:
-  Müzelerin çocuklara müze gezmeyi ve sanatı sevdirecek aktiviteler sunması bence gerekli. Katıldığımız etkinlik bu nitelikteydi. Demir'in yaşına uygundu; hem öğretici hem eğlendiriciydi. Eğitmenler çocuklarla teker teker ilgilendiler. Müzenin   eğitim birimi de hem rezervasyon yaptırabilmemiz için hem de sonrasında Demir'in rahatsızlığı dolayısıyla rezervasyonu değiştirmek istediğimizde çok yardımcı oldu. Müzeye dair pozitif bakışımı güçlendirdi.
- Ben müzede dolaşırken her eseri incelemek ve o eserle ilgili sunulan tüm bilgileri öğrenmek isterim genelde. Bu sergide bunu yapamadım. Miro'nun gerçeküstü eserleri ilginç olsa da enerjim ve zamanım olmadı. Ama Miro'nun eserlerine dair genel bir fikir edindim. Demir de Miro'nun hangi renkleri ağırlıklı olarak kullandığını ve hangi hayvanları resmettiğini öğrendi.
- Müzede yasak olmasına rağmen eserlerin fotoğraflarını çeken ziyaretçiler yine vardı ne yazık ki. Bu sefer onları kendim uyarmaya çalışmadım (daha önceki tatsız tecrübelerimi hatırlayarak); güvenlik görevlilerine bildirdim. Onlar da kayıtsız kalmadılar neyse ki.
- Müzeden ayrılırken 'sırada hangi sergi var acaba?' diye düşündüm. Yine Demir'le gitmek ve daha çok gezmek umuduyla...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder